Sekian lama menyepi hari ini saya datang lagi. Bukan untuk menyakitkan hati sesiapa tetapi sekadar meluahkan apa yang tersimpan di lubuk hati. Pejam celik pejam celik sudah setahun perkenalan saya dengan isteri tercinta. Begitulah jodoh yang tak terduga. Selama tempoh itu juga saya menyepi dari dunia blogger. Bukan setakat lama tidak berblogging, malahan lama juga tidak menulis atau menyambung karya yang tertangguh. Begitulah kesibukan yang dilalui. Kekakangan waktu membataskan tindakan saya. Di sini juga saya harapkan kalian sihat sejahtera hendaknya. (Macam surat skema luahan perasaan saja. Hehe...)

Walau bagaimanapun saya mengintai ruang agar dapat juga berinteraksi dengan anda, Alhamdulillah, dengan izin-Nya maka jari jemari saya digerakkan membentuk aksara yang lahir dari jiwa. Semoga perkongsian ini mendapat reaksi yang baik setelah ketidakberadaan saya di dunia blogger selama ini. Sebenarnya saya rindu pada kalian terutama mereka yang sering menjengah ke sini. Terima kasih saya ucapkan. Saya juga berharap agar suatu hari nanti terbuka lagi ruang dan peluang untuk saya berkarya. Sungguhpun tidaklah segah karang dilautan yang bisa bertahan dalam setiap gelombang yang datang, tetapi saya cuba untuk mendekatkan halwa pendengaran saya pada siulan kedamaian agar dapat dirasakan kebahagiaan menusuk ke jiwa kita bersama. Insya-Allah.

Pada tanggal 24 April lalu, maka genaplah setahun perkenalan saya dengan isteri yang dipertemukan oleh ILAHI. Dari situ saya menampilkan nukilan karya yang tidak seberapa namun saya ukirkan dengan tusukan jiwa yang lahir dari rasa cintga terhadapnya. Saya berharap tak ada yang berdarah telinga apabila mendengarnya. Kalau ada maka cepat-cepatlah pergi mendapatkan rawatan kerana saya tidak akan bertanggungjawab di atas musibah tersebut. Hiks :-)

Post a Comment

Previous Post Next Post